حمایت از پرندگان شکاری ایران
حمایت از پرندگان شکاری ایران
این وبلاگ به منظور حمایت و حفظ پرندگان شکاری ایران است 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حمایت از پرندگان شکاری ایران و آدرس homa-ngo.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





کوچکترین پرنده شکاری دنیا:

کوچکترین پرنده شکاری دنیا یک نوع شاهین به نام ((black-legged falconet )) می باشد.طول این ونه که ساکن جنوب آسیا است در حدود 13 تا 15 سانتی متر است.وزن این شاهین کوچک در حدود 35 گرم است.

بزرگ ترین پرنده شکاری دنیا:

آندیون کندور که دارای ویژگی هایی از قبیل بیشترین وسعت بال ، وزن و طول(بعد از کندور کالیفورنیا)می باشد به عنوان بزرگ ترین پرنده شکاری دنیا معرفی شده است.بعضی از منابع این کرکس را بزرگ ترین پرنده پروازی دنیا هم می نامند.

 

بیشترین طول:

بیشترین طول در بین تمام پرندگان شکاری دنیا به نظر می رسد که مربوط به یک گونه از کرکس های آمریکا به نام کندور کالیفورنیا می باشد که در حدود 135 سانتی متر است.این کرکس در حدود 3 متر وسعت بال دارد.

بلند قد ترین:

پرنده شکاری ((SecretaryBird ))که در آفریقا زندگی می کند در حدود 150 سانتی متر ارتفاع دارد.این پرنده دارای پاهای بلندی است و در حدود 2 متر وسعت بال دارد.

بزرگ ترین پنجه:

بزرگ ترین و نیرومندترین پنجه ها در بین تمام پرندگان شکاری مربوط به عقاب هارپی است که پیش از این توضیات مربوط به این پرنده را دادم.

بزرگ ترین منقار:

بزرگ ترین منقار را عقاب دریایی استلر دارد که یک گونه بسیار بزرگ و سنگین از عقاب های ماهی خواراست.

بیشترین وسعت بال:

بیشترین وسعت بال در بین تمامی پرندگان شکاری دنیا از آن کندور کوه های آند است که در حدود 3.5 متر وسعت بال دارد.البته بیشترین وسعت بال را در بین تمامی پرندگان دنیا مربوط به یک گونه از آلباتروس ها ((Diomedea exulans )) است که بعضی از منابع تا 4.5 متر هم گزارش کرده اند.

سریع ترین پرواز:

نه تنها در بین پرندگان شکاری بلکه در بین تمامی پرندگان و در کل حیوانات دنیا، شاهین ((peregrine-falcon )) سریع ترین است.سرعت پرواز این گونه زیبا هنگام شکار پرندگان در حدود 300 کیلو متر در ساعت است.

سنگین ترین:

کرکس کندور که بیشترین وسعت بال را دارد سنگین ترین پرنده شکاری دنیا نیز می باشد.این کرکس بزرگ در حدود 14 کیلو گرم وزن دارد.

بلند پرواز ترین:

کرکس راپل ((Ruppell’s vulture )) در سال 1973 در ارتفاع 11300 متر بالاتر از سطح دریا با یک هواپیما برخورد کرد که تا کنون جدا از پرندگان شکاری هیچ پرنده ای در این ارتفاع مشاهده نشده.

نیرومند ترین:

نیرو مند ترین پرنده شکاری دنیا با توجه به جثه خود پرنده و جثه طعمه هایی که شکار کرده و سایر ویزگی های دیگر عقاب هارپی است.

بزرگ ترین شکار:

بزرگ ترین شکار در بین تمامی پرندگان دنیا را تا کنون چهار گونه عقاب هارپی ،طلایی،شاخدار آفریقایی وعقاب فیلیپین انجام داده اند.

در سال 1990در پارک ملی پرو عقاب هارپی یک میمون سنگین وزن را شکار کرد.

عقاب طلایی هم به دلیل شکار گرگ در دنیا به عنوان یکی از نیرومندترین پرندگان شکاری معروف است.

عقاب فیلیپینی دیده شده طعمه هایی تا اندازه 14 کیلوگرم را شکار کند.

عقاب شاخدار آفریقایی هم طعمه هایی تا اندازه 34 کیلوگرم را تا کنون شکار کرده است.

جسور ترین:

بی شک عقاب طلایی با حمله به حیوانات درنده ای مانند گرگ ،خرس و...شجاع ترین و جسور ترین پرنده شکاری است که تا کنون دیده شده.

 

قوی ترین بینایی:

 

کرکس کندور و شاهین ((peregrine-falcon )) قوی ترین چشم ها را دارا هستند.شاهین می تواند طعمه خود را از فاصله 8 کیلومتری ببیند. کرکس کندورنیز می تواند از فاصله 12 کیلومتری لاشه را شناسایی کند.

بزرگ ترین آشیانه :

عقاب سر سفید بزرگ ترین آشیانه را در بین تمام شکاری ها می سازد.در سال 1963 آشیانه ای مشاهده شد که در حدود 3 متر عرض و 6 متر عمق داشت.وزن این آشیانه بزرگ که توسط دوعقاب سر سفید و( یا سر طاس) ساخته شده بود و در حدود 2.2 تن بود.

 

اینکه در بعضی از قسمت ها مقادیر را دقیق نگفتم علتش این بوده که در منابع مختلف مقادیر مختلفی را گزارش کرده اند و مجبور بودم میانگینی از همه آنها را با ذکر کلماتی مانند حدود و تقریبا بیارم.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:, ] [ 1:43 ] [ رضا علی اصل ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: